ניהול זו עבודה מורכבת הדורשת גיוס אנרגיה ומשאבים רבים על בסיס יומי וגם התמודדות עם לא מעט אתגרים, לחץ ובלתמי"ם.
למרות שזו עבודה מאוד מתגמלת בהרבה מובנים, לא מן הנמנע שנרגיש שחיקה מעת לעת.
תופעות השחיקה יכולות להתבטא באיבוד עניין, אדישות, קשיי ריכוז, ירידה באנרגיה ובהתלהבות, תסכול שיכולות להתפתח לכדי ייאוש ומלכוד וכתוצאה מכך ירידה ביכולות המקצועיות.
שאנחנו נמצאים בתפקידי הניהול, ההשפעה של השחיקה היא לא רק עלינו, אלא גם על העובדים תחתינו ותפקודו של המערך הכולל ולכן יש חשיבות לטפל בתופעה.
יש הרבה מידע אודות שחיקה בעבודה, ריכזנו עבורכם את חמשת המלצות המובילות שיעזרו במניעת שחיקה בעבודה.
1. מודעות ושיתוף- מודעות לסימני השחיקה יכולה לעזור לנו בזיהוי מוקדם וטיפול בגורמים לשחיקה כבר בשלב הראשוני. בנוסף, נמצא שאפילו שיתוף התחושות עם הקרובים אליכם יכולה לסייע בהפחתת תחושת השחיקה.
2. לקיחת הפסקות יזומות- הפסקה קצרה של 10 דקות אחת לכמה שעות יכולה לעזור פלאים. 10 דקות בהם נשים את הטלפון על שקט, נבקש לא להפריע וניתן לעצמנו להטען מחדש. אפשר למתוח את הגוף, לשים מוזיקה טובה, לסגור קצת את העיניים, העיקר לתת לעצמך מעט מנוחה.
3. איזון- הצורך באיזון בין העבודה לשעות הפנאי ולחיי חברה ומשפחה הוא קריטי. השעות מחוץ לעבודה הם הזמן שלנו למלא את המצברים בבילוי עם המשפחה, עיסוק בתחביב, ספורט או כל דבר עם ערך מוסף עבורנו שיתן לנו תחושה טובה ושינוי משגרת העבודה.
4. האצלת סמכויות- תופעת השחיקה נפוצה יותר בקרב מנהלים שמרגישים ש"הכל עליהם". אם זו התחושה אצלך, וודאי ניתן למצוא נושאים שיכולים להיעשות בצורה ראויה גם על ידי העובדים. יתכן שבהתחלה זה יגרור יותר עומס, מהצורך לבצע חפיפה ולתקן טעויות, אך בטווח הארוך הרווחת עובד\ת מועצמים, שהגדלת להם את סך היכולות והאחריות וצמצמת את רמת השחיקה שלך.
5. אוטומציה- הכנסת אוטומציות עשויה להוריד המון מההתעסקות היומיומית הסיזיפית ולהוריד מהעומס. היום כבר יש מערכות מתקדמות שיודעות לשכלל נתונים ולהציג לנו פתרונות באופן שייעל את העבודה. אוטיפו, המערכת המתקדמת לניהול משמרות, חוסכת לכם את הצורך בטלפונים, רשימות, ומעקב מתמיד אחר שינויים ובקשות. הכל מתנהל בצורה דיגיטלית, נוחה ופשוטה.
אל תחכו עד שתרגישו את סימני השחיקה, בחרו בסעיף אחד שאתם יכולים להתחיל ליישם כבר היום.
אחרי שתרגישו שהוא נהפך לחלק מובנה מהשגרה שלהם, עברו לסעיף הבא וכך הלאה 🙂
