תוצאות הסקרים האחרונים בכמה מהחברות הגדולות והנחשקות ביותר בנוגע לשביעות רצון מהעבודה מצביעים על מגמה ברורה.
יותר מכסף וממעמד, מה שהעובדים באמת רוצים זה איזון בין בית לעבודה.
לך, כמנהל/ת יש את הכח והיכולת לעזור לעובדים שלך ליצור סביבת עבודה מיטיבה ומספקת שמתחשבת גם בחייהם הפרטיים של העובדים.
הנה 5 דרכים ליצירת מציאות יותר מאוזנת ובריאה בין בית לעבודה:
- להגביל את השימוש בווטסאפ מחוץ לשעות העבודה
הנה דרך פשוטה לדעת האם זה ווטסאפ הכרחי מחוץ לשעות העבודה-
האם זה מספיק חשוב כדי להרים טלפון ולדבר? אם לא- כנראה שגם הווטסאפ יכול לחכות.
יש לך חשש שהמידע ישכח? אפשר לשמור אותו באפליקצית תזכורות ולפתוח ביום למחרת.
זה יכול לדרוש ממך לשנות הרגלים ולדחות סיפוקים, הרי הכי פשוט לשלוח את ההודעה ולדעת ש"סגרת פינה", אבל מצידו השני של ההודעה נמצאים עובדים שבדיוק עסוקים בחייהם הפרטיים וכל ווטסאפ כזה שואב אותם מעיסוקם הנוכחי חזרה לעבודה.
על הזמינות האינסופית של העובדים משלמים בשחיקה גבוהה יותר, לכן, אם ניתן- עדיף להימנע מיצירת קשר לא הכרחי מחוץ לשעות העבודה.
איזה כיף שעם אוטיפו אין צורך בעשרות ווטסאפים לתיאום המשמרות בעבודה, בקליק אחד העובדים מקבלים את סידור העבודה ומשבצים את עצמם בנוחות ובפשטות.
- לאפשר גמישות בקביעת שעות העבודה
יש עובדים שמתפקדים מעולה בבוקר ויש כאלה שנמצאים בעירנות שיא דווקא בשעות הערב.
אם העובדים שלך עובדים בסביבת עבודה שמאפשרת גמישות- כמו עבודה במשמרות, תן להם להוביל ולשבץ את עצמם במשמרות האידיאליות עבורם.
המערכת של אוטיפו לקחה את אפשרות הזמינות לרמה אחת מעל- העובדים שלך יכולים לסמן באפליקציה עבור כל משמרת האם הם יכולים להגיע וגם האם הם מעדיפים אותה או שלא
כך שיהיה לך קל יותר להתחשב, בזמן סידור המשמרות העבודה, בצרכים וברצונות של העובדים שלך .
- קביעת אירועים חברתיים בשעות העבודה
קיום של ימי גיבוש או אירועים חברתיים לעובדים זו יוזמה מבורכת שעוזרת להתרעננות והרמת המורל. רק שהרעיון מעט מתפספס כשקובעים את האירוע על חשבון זמנם החופשי של העובדים.
אם יש לך יכולת, קבע או כוון את מחלקת משאבי האנוש לארגן את ימי הגיבוש והאירועים בזמן העבודה ולא אחריה- העובדים שלך יודו לך.
- תזמון מיילים
הרצון לפתוח מייל נכנס גדול וכמעט אי אפשר להתנגד לו. זה כמעט לא בשליטתנו, ככה המערכת עוצבה, לספק לנו צורך באופן מיידי. בטח כשהמייל הזה מגיע מהמנהל\ת, גם אם זה מחוץ לשעות העבודה.
במידה ולא מדובר במייל ממש דחוף, עדיף לתזמן את המיילים השוטפים לשעות העבודה ולתת לעובדים את היכולת להנות מזמן פנאי ללא הפרעות.
- עבודה מהבית
בעקבות האירועים של השנים האחרונות, המגמה של עבודה מהבית התחזקה מאוד, אך הביאה איתה לא מעט אתגרים שאחד המרכזיים הוא האיזון העדין בין בית לעבודה.
כשאין גבולות ברורים והעבודה מתבצעת באותו מקום שבו העובדים מבלים גם את שעות הפנאי שלהם קל מאוד לגלוש מעבר לשעות ולפתוח את המחשב "רק לרגע", לענות לשיחה נוספת או לרצות לבצע מכירה אחרונה.
כדאי להנחות את העובדים ולהציב גבולות ברורים בעזרת הסעיפים הקודמים על מנת לעזור להם ליצור את ההפרדה הנחוצה בין שעות הפנאי לעבודה.
גם כאן, אוטיפו מתקדמת עם השינויים ומאפשרת לסמן משמרות במיקומים מחוץ למקום העבודה הקבוע.
בשם כל צוות אוטיפו אנחנו רוצים לאחל לכם שנה טובה, של צמיחה והגשמה בבית ובעבודה 🙂
